بررسي مشكلات رشته نقشه كشي معماري و ارائه راهكار براي حل مشكل

بررسي مشكلات رشته نقشه كشي معماري و ارائه راهكار براي حل مشكل

بررسی مشکلات رشته نقشه کشی معماری و ارائه راهکار برای  حل مشکل

ردیف

مساله و مشکل

راهکار

1

استفاده از هنر آموزان غیر مرتبط برای تدریس برخی از دروس مثل کاربرد رایانه در نقشه کشی که از هنر آموزان رشته کامپیوتر برای تدریس این درس استفاده می شود .

برای رفع این مشکل پیشنهاد می شود  از هنرآموزان رشته معماری به همراه  هنرآموزان رشته کامپیوتراستفاده شود تا در کنار هم به تدریس این درس بپردازند.

2

کمبود فضای آموزشی

ساخت فضاهای آموزشی صرفا با کاربری هنرستان فنی و حرفه ای که برای هر رشته فضای خاص آن رشته طراحی شود تا تجهیزات و وسایل مورد نیاز هر رشته در محل مخصوصی که از قبل طراحی شده قرار گیرد.

3

دانش آموزان رشته نقشه کشی معماری در رابطه با واحد کارورزی با مشکلات زیادی مواجه هستند اکثر سازمانها و شرکتهای خصوصی از پذیرش دانش آموزان با مدرک دیپلم استقبال نمی کنند و پس از پذیرش نیز بسیاری از دانش اموزان در این مراکز بیکار هستند و مطالب خاصی نمی آموزند.

برای رفع این مشکل پیشنهاد می شود  آموزش و پرورش با بعضی از سازمانها و شرکتهای معتبر قرارداد بسته و برای هر دانش آموز سرانه ای در نظر بگیرد و به سازمان یا شرکت مربوطه پرداخت نماید تا سازمان یا شرکت مذکور در قبال سرانه دریافتی به دانش آموزان آموزشهای لازم را ارائه دهند.

4

نیاز اکثر هنر آموزان به دوره های ضمن خدمت خارج استانی

برای رفع این مشکل پیشنهاد می شود  سهمیه به دوره های ضمن خدمت خارج استانی ، استان زنجان افزایش یابد تا همه هنرآموزان بتوانند در این دوره ها شرکت کرده و استفاده نمایند.

5

تعداد دوره های تخصصی بعضی از هنر آموزان زیاد می باشد و در بعضی از مواقع هنر آموز در دوره ای شرکت نموده که ختی درس مربوط به آن دوره را تدریس نمی کرده است  ،در صورتیکه بعضی از هنر آموزان حتی یک دوره تخصصی را نیز نگذرانده اند.

برای رفع این مشکل پیشنهاد می شود  اولویت شرکت در دوره ها با همکارانی باشد که تا بحال در دوره های ضمن خدمت تخصصی شرکت ننموده اند و همچنین هنر آموزی که می خواهد در دوره ای شرکت نماید حتما درس مربوط به آن دوره را تدریس نموده باشد.

6

ضعف واقعی در پایه علمی  دانش آموزان  ورودی سال دوم ، علی رغم آمار ظاهری خوشایند

متاسفانه بسیاری از هنر آموزان در ارزشیابی ها به سهولت به دانش آموزان نمره داده و سطح توقع آنان را بالا می برند و برای حل این مشکل پیشنهاد می شود  دلایل درصد فبولی بالا و پایین توسط سازمان بررسی شود تا نمره ها واقعی باشند

 




:: موضوعات مرتبط: بررسی و اعلام نظر استاندارد دروس مهارتی , ,
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده : علی اصغر یادگاری
تاریخ : پنج شنبه 30 بهمن 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: